ACLeague Sezon VIII: 6 Races 1 Cup

Kalendarz

Na ósmy sezon ACLeague - skrócony w stosunku do poprzednich - złoży się w sumie sześć eliminacji na torach wyścigowych o ugruntowanej reputacji, obiektach zmniej znanych i mniej uczęszczanych oraz jednej miejscówce prosto z wirtualnego świata simracingu, która od lat zbiera pochwały i napełnia sentymentem. Wszystkie tory będą pochodzić z modyfikacji przygotowanych dla włoskiego symulatora Assetto Corsa i nie będą wymagały posiadania żadnego z dodatkowo płatnych DLC. Uwaga: przed startem sezonu kalendarz może ulec niewielkim zmianom. Przed sezonem zostanie rozegrany testowy, nieobowiązkowy wyścig "zerowy" na Nürburgring Nordschleife (wymagane DLC "Dream Pack 1"), który nie będzie zaliczany do klasyfikacji generalnej, rządzący się własnymi prawami.

Na każdą eliminację składają się około 2-tygodniowe prekwalifikacje oraz dzień wyścigowy z oficjalną sesją treningową, kwalifikacyjną oraz dwoma wyścigami po 30 minut każdy (w sumie dwanaście wyścigów). O kolejności na starcie pierwszego wyścigu decyduje wynik kwalifikacji. O kolejności na starcie drugiego wyścigu decyduje wynik pierwszego wyścigu, z wyjątkiem pierwszej dziesiątki, która startuje w odwrotnej kolejności (kierowca, który wygrał w pierwszym wyścigu startuje z miejsca 10, a kierowca, który ukończył pierwszy wyścig na miejscu 10 startuje do drugiego wyścigu z pole position). Godzinowy plan dnia wyścigowego wygląda następująco:
■ 20:00 start treningu (45 minut) [R0: 40 minut]
■ 20:45 start kwalifikacji (15 minut) [R0: 20 minut, start 20:40]
■ 21:00 start pierwszego wyścigu (30 minut) [R0: 50 minut, start około 21:05]
■ 21:35 start drugiego wyścigu (30 minut) [R0: nie ma drugiego wyścigu]

Runda 0: Nürburgring Nordschleife, Niemcy, 22 czerwca 2017.

Nürburgring. Nordschleife. Zielone piekło. Wyrocznia motosportu, na którą każdego roku ze swoimi prototypami przybywają producenci sportowych wozów z całego świata, a ci najwięksi mają w pobliżu toru swoje placówki. Rekord okrążenia Nordschleife podnosi prestiż każdego nowego samochodu, a na niezwykłym, prawie 21-kilometrowym torze każdego roku rozgrywane są mistrzostwa VLN, 24-godzinny wyścig dla wszelkiego typu samochodów GT oraz szereg innych imprez. Historia obiektu położonego w miejscowości i zamku Nürburg w pasmie górskim Eifel w Niemczech sięga roku 1927. Właśnie wtedy otwarto tor, na który przeniesiono wyścig Eifelrennen, rozgrywany wcześniej na drogach publicznych. Już przed wojną organizowano tu wyścigi klasy Grand Prix, a aż do roku 1976, z przerwami, na morderczym Nordschleife (dosłownie "północna pętla") rozgrywano Grand Prix Niemiec w Formule 1.

Runda 1, Race1/Race2: Paul Ricard (konfiguracja: WTCC), Francja, 6 lipca 2017.

Circuit Paul Ricard to obiekt położony w Le Castellet na południu Francji w odległości około pięćdziesięciu kilometrów od Marsylii. Tor o długości ponad 5,8 kilometrów został otworzony wiosną 1970 roku, a jego budowę zawdzięczamy Paulowi Ricardowi, francuskiemu przemysłowcowi. Pętla w latach 1971-1990 gościła czternaście wyścigów Formuły 1 o Grand Prix Francji. Obecnie tor wykorzystywany jest przede wszystkim do testów maszyn od pojazdów GT po prototypy LMP1 oraz do rozgrywania eliminacji różnych pucharów dla samochodów typu GT. Francuska pętla z charakterystycznymi, pomalowanymi w czerwone i błękitne pasy poboczami i strefami ucieczki, przygotowana jest na kilka różnych konfiguracji. W ósmym sezonie ACLeague będziemy ścigać się na 3,8-kilometrowej nitce znanej z World Touring Car Championship.

Runda 2, Race3/Race4: Oulton Park (konfiguracja: International), Wielka Brytania, 20 lipca 2017.

Oulton Park to obiekt położony w niewielkiej miejscowości Little Budworth w hrabstwie Cheshire w Anglii. Tor wyścigowy z odpowiednio zabudowanym otoczeniem powstał na terenie XVIII-wiecznej posiadłości Oulton Estate z jeziorem Oulton z inicjatywy Mid-Cheshire Car Club w 1953 roku, od którego nieustannie ewoluował. W pierwszej konfiguracji miał niespełna dwa i pół kilometra długości, dziś w najdłuższym formacie mierzy ponad 4,3 kilometry. Na terenie Oulton Parku odbyło się kilkanaście wyścigów Formuły 1, które nie były zaliczane do mistrzostw świata, a od samego początku obiegł służy przede wszystkim brytyjskim mistrzostwom samochodów turystycznych, samochodów GT, Formule 2 oraz Formule 3, a także jednośladom w serii Superbike.

Runda 3, Race5/Race6: Daytona (konfiguracja: Road Course), USA, 3 sierpnia 2017.

Daytona International Speedway to jeden z najbardziej znanych i najbardziej rozpoznawalnych torów wyścigowych na terenie USA. Obiekt też położony jest w Daytona Beach na Florydzie. Jego budowę rozpoczęto w 1957 roku z inicjatywy Williama "Billa" France'a, jednego z ojców serii NASCAR, a otworzono go dwa lata później. Tor przygotowano w kilku konfiguracjach. Najważniejsze to owalna pętla "Tri-Oval" o długości czterech kilometrów dla takich serii, jak NASCAR czy IndyCar oraz zmieniająca się nieznacznie przez lata drogowa konfiguracja "Road Course" (obecnie około 5,7 kilometra), która wykorzystywana jest między innymi w rozgrywanym od 1962 roku 24-godzinnym wyścigu.

Runda 4, Race7/Race8: Blackwood (konfiguracja: GP), Wielka Brytania, 17 sierpnia 2017.

Blackwood to fikcyjny tor wyścigowy powstały na potrzeby symulatora Live For Speed, który ukazał się na rynku latem 2003 roku. Obiekt umiejscowiono gdzieś na terenie Anglii w malowniczym położeniu niewielkich osiedli oraz wiatraków. Wirtualna pętla stała się znana ze swojej uniwersalności: w zależności od konfiguracji znalazło się na niej wszystko, od szybkich zakrętów i prostych dla bolidów typu open-wheel po sekcje z luźną nawierzchnią dla samochodów radzących sobie równie dobrze na asfalcie, co poza nim. Oryginalnie tor miał trzy konfiguracje o długości od około 1,8 kilometra do 3,3 kilometra.

Runda 5, Race9/Race10: Automotodrom Grobnik, Chorwacja, 31 sierpnia 2017.

Automotodrom Grobnik to dość mało znany na światowej arenie dwuśladów tor wyścigowy położony w miejscowości Rijeka w Chorwacji. Asfaltowa pętla o długości prawie 4,2 kilometra została otworzona w 1978 roku głównie z myślą o rozgrywaniu motocyklowych grand prix, z eliminacjami mistrzostw świata włącznie. Oprócz jednośladów mile widziane są tutaj samochody niemal wszystkich klas, wyłączając Formułę 1, której wymagań Grobnik nie spełnia.

Runda 6, Race11/Race12: Donington Park (konfiguracja: GP), Wielka Brytania, 14 września 2017.

Donington Park to kolejny klejnot w koronie brytyjskiego sportu motorowego. Obiekt został otworzony w miejscowości w Castle Donington w hrabstwie Leicestershire w Anglii jeszcze w 1931 roku. W czasie drugiej wojny światowej przejęło go wojsko, a tor został wykupiony i odbudowany przez nowych właścicieli dopiero w 1971 roku. Od tamtego czasu gościł mistrzostwa świata Formuły 1, World Touring Car Championship, serię MotoGP, a obecnie gości przede wszystkim brytyjskie mistrzostwa samochodów turystycznych oraz GT. Pętla użytkowana jest dzisiaj w dwóch konfiguracjach, w wydaniu Grand Prix Circuit mierzy około cztery kilometry długości.