ACLeague Sezon VII: GT3
Mercedes-AMG GT3

Jedyny, wyścigowy przedstawiciel rodziny GT z wydzielonej z szeregów Daimlera w 2014 roku marki Mercedes-AMG, która liczy aż sześć modeli drogowych. Plus specjalne coupe, służące jako samochód bezpieczeństwa w Formule 1. Cywilne GT - drugi w historii model przygotowany samodzielnie przez oddział AMG - korzystają z zaprojektowanego od zera, podwójnie turbodoładowanego V6 o pojemności czterech litrów i mocy od 462 do 585 KM. GT3 nie jest taki i polega na jednostce napędowej prosto ze swojego poprzednika, SLS AMG GT3. Mowa o umieszczonym z przodu, wolnossącym silniku V8 o pojemności aż 6,2 litrów, największym motorze w grupie fabrycznych GT3, który kręci się do 7500 obrotów na minutę i generuje ponad 520 koni mechanicznych.

Mercedes-AMG GT3 został pokazany światu na początku 2015 roku, a do serii, w których bierze udział należą między innymi Blancpain GT Series, FIA GT3 European Championship, VLN, 24h Series, Pirelli World Challenge, British GT, Super GT, FIA GT World Cup, Intercontinental GT Challenge i punktowane przez fabrykę AMG Customer Sports Championship. W sezonie 2017 zasięg maszyny AMG powiększono o północnoamerykańskie mistrzostwa IMSA WeatherTech SportsCar Championship.

Specyfikacja*
Silnik:V8 90° N/A
Pojemność:6208 cm³
Położenie:przód
Napęd:tył
Skrzynia biegów:sekwencyjna 6
Moc:523 KM @ 6500 rpm
Moment obrotowy:605 Nm @ 4500 rpm
Masa:1265 kg
Masa/moc:2,42 kg/KM
Zbiornik paliwa:120 litrów
Vmax default:303 km/h
* - Wartości Assetto Corsa
Kierowcy:
  • #50 Banana_brain (Laserowa Dzida Racing Team)
  • #51 damiancd aka damian_co_dalej (Laserowa Dzida Racing Team)
  • #52 ufix (Laserowa Dzida Racing Team)
  • #25 eXelium aka koolexe (Kontekt! AMG Racing)
  • #86 DrQ (Kontekt! AMG Racing)
  • #88 dj_sasek (Kontekt! AMG Racing)
  • #71 paf_ (wolny strzelec)
  • #110 arekdbz (wolny strzelec)
  • #256 malpaa (wolny strzelec)
  • #360 ManTaQue (wolny strzelec)
  • #665 S3Mi (wolny strzelec)
  • #891 Wismerhill (wolny strzelec)

DrQ: "Klasyczne GT to spora masa, spore wymiary i spory motor z przodu. Dlatego wybrałem Mercedesa AMG GT. Samochód nie sprawia wrażenia tak zwinnego i przyklejonego do asfaltu jak jego konkurencja z silnikami umieszczonymi po środku. Ma to jednak swoją zaletę. Wolniejsze reakcje auta dają kierowcy więcej czasu na opanowanie wozu. Merc w krytycznej sytuacji zamiast nagle zrywać się ze smyczy i wypaść z toru, raczej zaczyna delikatnie ślizgać się i odpływać, a kierowca niemal zawsze ma wystarczającą ilość czasu na opanowanie sytuacji. To samochód dla gentlemana."

Dj_sasek: "Długo testowałem samochody klasy GT3. Mimo iż Mercedes nie wydaje się najszybszy, prowadzi mi się go najpewniej i można nim ostro ciąć tarki, zapewne dzięki silnikowi z przodu. Wielu uważa, że Mercedes jest niestabilny, ale dla mnie jedzie bardzo pewnie i równo, co powinno przełożyć się na dobre tempo wyścigowe. No i jak ładnie mruczy to V8."

Damiancd: "Bo jest ładny, jego tył to istne 9/11. Dziękuję."