ACLeague Sezon VII: GT3
Ferrari 488 GT3

Pierwsze, turbodoładowane Ferrari w grupie GT3, które zastąpiło wolnossący model 458 i zadebiutowało w listopadzie 2015 roku podczas Finali Mondiali w Abu Dhabi jednocześnie z 488 w najwyższej specyfikacji GTE. To coupe dedykowane seriom GT3 o zasięgu światowym i regionalnym, które możemy zobaczyć w takich zawodach, jak IMSA SportsCar Championship (grupa GT Daytona), Blancpain GT Series, Intercontinental GT Challenge, 24h Series, Michelin Le Mans Cup oraz FIA GT World Cup. Punktem wyjścia było dla niego drogowe 488 GTB, na bazie którego opracowano również torowy model na potrzeby jednomarkowych pucharów Ferrari Challenge.

Competizioni GT z Maranello z charakterystycznymi wlotami potwietrza w tylnych nadkolach zasilane jest podwójnie turbodoładowaną jednostką w układzie V8, która pracuje przed tylną osią, za plecami kierowcy. Silnik o pojemności 3,9 litrów kręci się szczęśliwie do 8250 obrotów na minutę i dostarcza ponad pół tysiąca koni mechanicznych. W ciągu całego cyklu życiowego auta, trwającego od czterech do pięciu lat, Ferrari zamierza zbudować dla swoich klientów co najmniej sto pięćdziesiąt egzemplarzy 488 GT3.

Specyfikacja*
Silnik:V8 90° Twin Turbo
Pojemność:3902 cm³
Położenie:centralnie
Napęd:tył
Skrzynia biegów:sekwencyjna 6
Moc:511 KM @ 6000-6500 rpm
Moment obrotowy:640 Nm @ 5500 rpm
Masa:1270 kg
Masa/moc:2,49 kg/KM
Zbiornik paliwa:110 litrów
Vmax default:331 km/h
* - Wartości Assetto Corsa
Kierowcy:
  • #18 TheSznikers (ThrustMaster Racing)
  • #42 lawicko (ThrustMaster Racing)
  • #63 snsv (ThrustMaster Racing)
  • #4 Prophet aka Prophet1111 (Januszexpol Racing Team)
  • #69 davedohc (Januszexpol Racing Team)
  • #98 cybuch (Januszexpol Racing Team)
  • #113 KapienPL (MBK Racing)
  • #114 Prince-Matt (MBK Racing)
  • #115 Blazo (MBK Racing)
  • maciek-halon (wolny strzelec)
  • #3 walker20 (wolny strzelec)
  • #486 kostur86 (wolny strzelec)
  • #613 Rychu aka rychu4pl (wolny strzelec)
  • #999 GotchaWRC (wolny strzelec)

TheSznikers: "Wolne na prostych, ciut lepsze w zakrętach, potrafi zaskoczyć, ciężko opanować w drifcie."